990 תיקים נפתחו תוך חודשיים במזרח ירושלים

בנצי לייזרוביץ No Comments on 990 תיקים נפתחו תוך חודשיים במזרח ירושלים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום את תוכנית ראש הממשלה לפיתוח כלכלי-חברתי בירושלים. בהתאם להוראות חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, פועלת הממשלה במגוון דרכים לפיתוחה של עיר הבירה ולחיזוקה. זוהי הפעם הראשונה בה מגובשת ותיושם במזרחה של ירושלים תכנית פיתוח כלכלי חברתי כוללת. אחת המטרות המרכזיות של התכנית שאושרה היא להביא לצמצום משמעותי בגילויי האלימות באמצעות פעילות שלובה לצמצום פערים בתחומי התשתיות, התעסוקה, החינוך והרווחה ולהגברת האכיפה והביטחון האישי. הנחת היסוד להיבטים האזרחיים של תכנית זו, היא קיומו של קשר הדוק בין היקף ורמת האלימות של תושבים ממזרח ירושלים לבין רמת החיים בשכונות מזרח העיר.

בישיבת הממשלה השתתפו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יוסי פריינטי.

לאור העלייה במקרי האלימות ויידוי האבנים באזור, קיים צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר ומזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט במהלך החודשים האחרונים דיונים מקיפים יחד עם ראש עיריית ירושלים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים באשר לדרכים האפקטיביות להתמודד עם המצב במזרח ירושלים.
הצוות התמקד בשלושה היבטים: אכיפתי, חקיקתי ואזרחי. החלטה זו מסדירה את המלצות הצוות לנושאי הגברת הביטחון האישי והנושאים הכלכליים האזרחיים. החלטת ממשלה נוספת אשר גובשה על ידי מזכיר הממשלה בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, עוסקת בחיזוק יכולת האכיפה בעבירות של יידוי אבנים ומהווה נדבך משלים להחלטה זו, גם היא אושרה היום בממשלה.

במזרח ירושלים מתגוררים 306,000 תושבים המהווים 38% מתושבי ירושלים וכעשרים אחוז מכלל אוכלוסיית המיעוטים במדינה. מעמדם האזרחי הינו מעמד של תושבים ולא אזרחים. המצב הסוציו-אקונומי במזרח ירושלים הוא מהנמוכים בארץ ומתאפיין באחוז גבוה במיוחד של ילדים ומשפחות מתחת לקו העוני, אחוז נמוך של השתתפות בתעסוקה ואחוז גבוה במיוחד של נשירה מבתי הספר (30%).

יצוין כי בשנים האחרונות חלה התגברות של מעשי אלימות ויידוי אבנים במזרח העיר. בהתאם לנתונים שהעבירה משטרת ישראל, בחודשים מרץ-אפריל 2014 בלבד, נפתחו במרחב קדם כ-990 תיקים הכוללים עבירות אלימות, התפרעויות, תקיפת שוטרים, שוד וכד'.

כמו כן, בתקופה זו דווח על כ-390 אירועי יידויי אבנים לעבר כוחות ביטחון, כלי רכב ואזרחים, וכן על עשרות גניבות כלי רכב ופריצות לדירות באזור. מדובר בעבירות בעלות הקשרים לאומניים, שאינן שכיחות באזורים אחרים של הארץ, ושאין מקום נוסף במדינת ישראל בו הן מתבצעות בהיקפים דומים. גילויי אלימות אלו מתבצעים בבירתה של מדינת ישראל, בסמוך לאזורים הקדושים ביותר לשלוש הדתות הגדולות – אזור בעל פוטנציאל הסברתי ותיירותי משמעותי, אליו עולים לרגל מבקרים מהעולם כולו.

להגשת התוכנית היה שותף השר לירושלים והתפוצות נפתלי בנט ולוקחים בה חלק ראש עיריית ירושלים, המשרד לביטחון פנים, משרד הכלכלה, משרד הרווחה, משרד השיכון, משרד החינוך, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. לפי הערכות המשטרה, התוכנית אמורה להביא בטווח הקצר והבינוני לירידה משמעותית של למעלה מ-50% בגילויי האלימות.



0 תגובות